Informacja prasowa

01.06.2017

Coca-Cola HBC Polska i PCK wspierają młodych promotorów zdrowego stylu życia

Coca-Cola HBC Polska, lider branży napojów bezalkoholowych, po raz czwarty włączyła się w organizację Ogólnopolskiej Olimpiady Promocji Zdrowego Stylu Życia PCK. Zwycięzca tegorocznego finału otrzymał indeks Uniwersytetu Medycznego w Łodzi.

32 uczniów w dwóch kategoriach wiekowych – gimnazjalnej i ponadgimnazjalnej zmierzyło się w ostatni majowy weekend w odbywającym się w Zielonce koło Warszawy 25. finale Ogólnopolskiej Olimpiady Promocji Zdrowego Stylu Życia PCK.

Finaliści spędzili razem trzy dni, prezentując wydarzenia i akcje związane
z tematyką Olimpiady, zrealizowane wcześniej w lokalnych społecznościach, testując swoją wiedzę i umiejętności w zakresie odżywiania, higieny oraz pierwszej pomocy. Mieli również okazję integrować się, uczestnicząc w dodatkowych zadaniach i szkoleniach.

Na najlepszych czekały nagrody rzeczowe ufundowane przez Coca-Cola HBC Polska oraz – dla najlepszego licealisty – indeks Uniwersytetu Medycznego w Łodzi, z możliwością studiowania na wybranym przez siebie kierunku na Wydziale Zdrowia Publicznego.

Cieszymy się, że jako lider odpowiedzialnego biznesu możemy wspólnie z PCK, poprzez wydarzenia takie jak Olimpiada, promować bliskie nam wartości i jednocześnie wspierać młodych ambasadorów zdrowia – mówi Katarzyna Borucka, dyrektor ds. korporacyjnych w Coca-Cola HBC Polska.

Nagrodę dla zwyciężczyni Sabiny Downar - licealistki z warmińsko mazurskiego wręczyli: prof. dr hab. n.med. Małgorzata Węgrowska-Danielewicz, Dziekan Wydziału Nauk o Zdrowiu Uniwersytetu Medycznego w Łodzi, Krzysztof Baczyński, kierownik ds. regulacji w Coca-Cola HBC Polska oraz Antoni Olak, Członek Zarządu Głównego Polskiego Czerwonego Krzyża.

Jednym z najważniejszych działań PCK jest edukacja dzieci i  młodzieży. Cieszymy się, że coraz więcej firm odpowiedzialnych społecznie wspiera nasze programy edukacyjne. W tym roku już po raz 25 organizowaliśmy Olimpiadę, podczas której promujemy zdrowy i aktywny styl życia oraz kształtujemy postawy prozdrowotne u młodych ludzi – mówi Katarzyna Stępińska, Kierownik Działu Programowego Biura Zarządu Głównego Polskiego Czerwonego Krzyża.

Olimpiada przeznaczona jest dla szkół gimnazjalnych i szkół ponadgimnazjalnych. Konkurs składa się z kilku etapów – szkolnego, rejonowego, okręgowego i centralnego, czyli finału. Na każdym etapie Olimpiady uczestnicy muszą rozwiązać test dotyczący prawidłowego odżywiania, pierwszej pomocy, ekologii oraz promocji zdrowego stylu życia. W tym roku po raz kolejny w wybranych szkołach test w etapie szkolnym był rozwiązywany on-line. W tegorocznej, jubileuszowej edycji Olimpiady na wszystkich etapach konkursu wzięło udział  40 616 uczniów z 3 276 szkół.

O firmie Coca-Cola HBC Polska:

Coca-Cola HBC Polska jest częścią Coca-Cola Hellenic Bottling Company, jednego z największych na świecie i największego w Europie rozlewcy napojów The Coca-Cola Company. Grupa Coca-Cola HBC działa w 28. krajach i obsługuje ponad 581 mln konsumentów.  Spółka będąca właścicielem grupy, Coca-Cola HBC AG, ma siedzibę w Szwajcarii i notowana jest na liście premium Londyńskiej Giełdy Papierów Wartościowych.

 

Coca-Cola HBC Polska jest liderem w branży produkcji i sprzedaży napojów bezalkoholowych w Polsce, oferując szeroką gamę napojów bezalkoholowych:  napoje gazowane Coca-Cola,  Coca-Cola Zero, Cherry Coke, Fanta, Sprite, Kinley Tonic, napoje izotoniczne Powerade, soki, nektary i napoje owocowe Cappy, wody mineralne Kropla Beskidu i Kropla Delice, napoje energetyzujące Burn i Monster Energy oraz herbaty mrożone Nestea. Firma jest obecna w Polsce od 26 lat.